Tuesday, December 23, 2014

Aku rindu AYAH ...

Arwah AYAH yang mendidikku sayangkan kucing dan memberikan seekor kucing jantan yang comel.
Kami keluarga miskin .Namun aku sering melihat ayah memberikan nasi digaul dgn kepala dan tulang ikan,ayam buat kucing2 liar .


Apabila Ayah melihat aku meminum susu ,ayah berpesan "Jangan lupa bagi Joe sikit..."
Sejak itu aku dan Joe berkongsi susu.

Aku masih kanak-kanak dan aku tonggengkan Joe agar meminumnya kali pertama sampai tersedak2 Joe.

"Adik....kucing mana minum mcm manusia !"

Barulah aku tahu kucing menjilat....

Namun Joe mati dilanggar kereta.Bila aku pulang dari sekolah ,ayah cakap
"Ayah dah tanam Joe bawah pokok rambutan......."

Menangis aku berhari2.....................


Sebab aku alami kesedihan melampau,puluhan tahun aku tidak memelihara kucing di rumah wlupn aku amat sayangkan kucing ,2014 barulah datang KiKi sebagai ahli keluarga.

Ayah meninggal dunia tahun lepas ,usia 84 tahun,sakit tua.

Al-FATIHAH ......


Maaf gambar Joe tiada sbb kami tiada gambar ketika itu..................

No comments:

Post a Comment